ÜSYE ve Çocuklar

Üst solunum yolları enfeksiyonu özellikle kış aylarında çocukların en büyük sorunu olarak ortaya çıkmaktadır. Burun, ağız, yutak ve gırtlağın ayrı ayrı enfekte olması halinde üst solunum yolları hastalığına yakalanılmış olunur. 1 yaşına kadar anne sütü sayesinde koruma altında olan çocuklar daha seyrek hastalanmaktadır. Daha sonrasında ise kendi bağışıklık sistemlerinin devreye girmesi ve  bu durumunda yetersiz olması sorunların başlamasına neden olabilir. Anaokuluna başlayan çocuklar yeni mikroplar ile tanışacak ve kalabalık ortamlara girdikçe hastalıklara yakalanma riski de aynı oranda artacaktır.

ÇOCUĞUNUZ İyi Havalandırma Yapılmayan Mekânlarda Hastalıklara Daha Kolay Yakalanabilir

Enfeksiyon geçirdikçe gelişen bağışıklık sistemi normal şartlar altında çocukların ilerleyen yıllarda daha az hastalanmalarını sağlayacaktır. Yılda 5 ila 8 kez ÜSYE yaşayan çocuklar ( bu durum da normal kabul  edilmektedir) zaman içinde daha az hastalanmaya başlayacaktır. Anaokuluna başlanan ilk yıl veya okula başlandığı zaman bu sayının 10-12’ye kadar çıkması söz konusu olabilmektedir. Doktorların uygun bulması halinde yılda 10 kereden daha fazla hastalanan çocukların detaylı bir kontrolden geçirilmesi uygun olacaktır. Sık sık nezle olmamıza neden olan virüs çeşitleri 200’ün üzerindedir. Hapşırma ve öksürük yoluyla ortama yayılan virüsler solunum yolu ile vücuda yerleşir.

Kış Döneminde Hastalıklar Neden Daha Sık Görülür?

Kalabalık ve havasız ortamlar hastalıkların daha çok görülmesine neden olmaktadır. Kalabalık ortamlar bulaşma süreci daha hızlı bir şekilde daha fazla kişiyi etkisi altına alabilir. Üst solunum yolu enfeksiyonu sadece bebek ya da çocukları değil aynı zamanda büyükleri de ciddi şekilde etkilemektedir. Gereksiz ilaç kullanımı yerine vücudun bağışıklık sisteminin doğal yollardan desteklenmesine önem verilmelidir. Mutlak suretle istirahat bu hastalığın tedavisinde uygulanması gereken en önemli yöntemdir. Süreç içinde sıvı ve gıda alımının desteklenmesi iyileşmeyi hızlandıracaktır.