Kabakulak Nedir?

Kabakulak virütik bir hastalık. Bu hastalığa neden olan ise Mumps virüsüdür. Yaygın olarak çocukluk çağında görülen kabakulak, en uzun kuluçka dönemine sahip olan hastalık olarak bilinmektedir. Enfeksiyonla yayılma hızının 3 haftayı bulabilmesi sorunun tespitinin güçleşmesine neden olacaktır. Kabakulak aşısının uygulanması ile hastalığın görülme sıklığı da aşağılara çekilmiştir. Virüs hastalığın ortaya çıkmasından en fazla 3 ve hastalık belirlendikten sonra 1 haftaya kadar bulaşıcı özellik göstermektedir.

Kabakulak Bulaşıcı mıdır?

Viral bir enfeksiyon hastalığı olan Kabakulak, çocuklarda sık olarak görülen 5 hastalık içinde en az bulaşıcı olanıdır. Yakın temas ile bulaşan hastalıktan korunmak için teşhisin konduğu andan itibaren diğer çocuklarla teması azaltılması salgınlar için önerilmektedir. Çocuklarda bu hastalığın en sık görüldüğü grup 2 yaş üstüdür. Solunum aracılığıyla vücuda giren virüs kan yardımıyla vücut içinde dolaşır. Her yere ulaşabilen virüs, kulak altı bezine ulaşarak burada büyür.

Hastalığın Belirtileri Nelerdir?

İki gün içinde yükselme eğilimi gösteren ateş hastalığın belirtileri arasında sayılabilir. Çenede başlayan rahatsızlık, kulak altı tükürük bezlerinin şişmesi ile ilerler. Ateş 40 dereceyi bulabilir. Şişkinlik hissi ağrılı ve iltihaplı olabilir. Ağız açılma hareketi esnasında ağrı hissi yemek yeme isteğini de engelleyecektir. Hafif vakalarda sorun en fazla 1 hafta boyunca devam eder. Doktor muayenesi hastalığın teşhisinin konulması açısından önemlidir.

Kabakulak Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kabakulağın özel  bir tedavisi yoktur. Ateş olduğu sürece ateş düşürücüler ve uygun beslenme ve  dinlenmek en ideal tedavi şeklidir. Hastalığa çocukluk yaşlarında değil de ilerleyen yaşlarda yakalanması halinde sıkıntılar daha zahmetli olacaktır. Kendini iyi hisseden çocuklar 1 hafta sonunda okula geri dönebilirler. Standart aşı takvimi içinde yer alan Kabakulak aşısı korunma üzerinde en etkili yöntemdir.