Kızamık Nedir?

En bulaşıcı viral hastalık kızamıktır. Kızarıklık ile ortaya çıkan hastalık kızamık virüsü ile bulaşmaktadır. Hastalık aşamasında görülen komplikasyonlar konunun mutlaka bir uzmana danışılmasını zorunlu tutmaktadır. Hastanın bulunduğu ortamlarda virüs solunum yolu ile farklı kişilere de bulaşabilir. Kızarıklıkların oluşmasından hastalığın teşhisinden 4 gün sonrasına kadar bulaşıcılık özelliği devam etmektedir.

Hastalık Belirtileri Nelerdir?

39 dereceyi geçen ateş, sert öksürük, gözlerde hassasiyet, kırmızı renkte ve büyüyen noktalar hastalığın belirtileri arasında yer almaktadır. Bulaşıcılık özelliği son derece yüksek olan bu hastalık tamamen tedavi edilene kadar okula veya kreşe gidilemez. İstirahat ve uygun beslenme ve  doktorun tavsiye edeceği ilaçlar kullanılarak hastalık  daha hafif atlatılabilir.

Kızamık Sürerken Neler Yaşanabilir?

Yükselen ateş sonucu nöbet geçirme ihtimali ortaya çıkabilir. Orta kulakta iltihaplanma görülebilir. Nadiren gerçekleşme ihtimali olmasına karşılık sinir sisteminde iltihaplanma olabilir. Hastalığa bir kez yakalanan kişiler bütün hayatları boyunca yeniden Kızamık hastalığına yakalanmazlar. Vücutta doğal olarak hastalığa karşı bağışıklık sistemi geliştirilmektedir.

Kızamık Hastalığının tedavisi nedir?

Hastalık  viral  bir enfeksiyon olduğu  için tam bir tedavisi yoktur. Ateş düşürücüler ve beslenme takibi önerilir. Bu  sırada gelişebilecek diğer hastalıklar (orta kulak iltihabı  ve zatürre gibi) tedavi  edilmeldir. Temel amaç  aşı olunarak  korunmaktır. Bebeklere 12. ve 48. aylarda 2 kez kızamık içeren aşılar yapılmalıdır.

Kızamık Hastalığının Hamilelik Sürecine Etkisi Olur mu?

Hamilelik esnasında yakalanılacak bir Kızamık hastalığı ciddi ve istenmeyen sonuçların oluşmasına neden olabilir. Bebeğin gelişimi üzerinde olumsuz etki gösteren hastalık doğum anormalliklerine neden olabileceği gibi bebek ölümlerinin de çok bilinen nedenleri arasında sayılabilir. Hamile kalmayı düşünen ve  Kızamık hastalığı geçirmemiş olan kişilerin korunma amaçlı aşı olması gerekmektedir. Aşı hamilelik sürecinde yapılamayacağı için öncesinden gerekli önlemlerin alınması daha doğru olacaktır. Son yıllarda bu hastalık daha sık görülmeye başlamıştır. Bunun nedeni olarak aşı ihmalleri gösterilebilir.